Aktualności

Świeże i z energią. Nowy sezon z nowym logo


Świeże i z energią. Nowy sezon z nowym logo

Nowe logo w pełni oddaje charakter MKS Słupia Słupsk, a jednocześnie nawiązuje do tradycji klubu i miasta, w którym funkcjonuje. Prezentuje świeżość, siłę i energię młodego zespołu oraz wyraźny związek ze Słupskiem. Autorem nowej koncepcji jest Michał Firkowski, absolwent Akademii Sztuki w Szczecinie.

Karol Kotusiewicz: Przybliż nam sam proces powstawania nowego logo? Czy pomysł zrodził się od razu?

Michał Firkowski: Zanim zabrałem się za rysowanie logotypu i wymyślanie pomysłów musiałem dobrze zrozumieć problem, jaki ma drużyna z dotychczasową identyfikacją oraz jakie ma plany na przyszłość. Zrozumienie przeszkód, z którym logo będzie musiało się zmierzyć, dało mi właściwe wskazówki podczas poszukiwania odpowiedniego rozwiązania. To jest moment analizy problemu, tak samo jak dobry lekarz bez rzetelnej diagnozy pacjenta nie jest w stanie przypisać odpowiednich leków, tak projektant bez wysłuchania wszystkich problemów klienta, nie może zaprojektować odpowiedniej identyfikacji, która by je rozwiązywała.

Później odbyły się pierwsze spotkania z przedstawicielami klubu i najważniejszy etap całego procesu.

Przebiegał na zasadzie zadawania jak największej ilości pytań, dotyczących klubu, zawodniczek, kibiców, sponsorów i wszystkich ludzi, którzy mają do czynienia z drużyną. Każdy z nich ma jakiś wpływ na drużynę, więc też każdy staje się jej małą częścią. Okazało się, że drużyna jest bardzo dobrze odbierana przez lokalne społeczeństwo i jest dobrze znana w swoim mieście, czyli Słupsku. Również jako mały klub jest do niego mocno przywiązana, bo większość zawodniczek pochodzi z tego miasta, są wychowankami klubu i wciąż uczęszcza do szkół. Również nazwa drużyny pochodzi od rzeki Słupi przepływającej przez miasto. Te wszystkie elementy, których jest świadom każdy lokalny fan klubu, zdały mi się idealnymi filarami, do których powinno odnosić się logo.

Po długich rozmowach ustaliliśmy, że nowe logo musi prezentować świeżość, siłę i energię młodego zespołu oraz wyraźnie nawiązywać do miasta Słupska.

Pomysł na kształt symbolu narodził się już na pierwszym spotkaniu pod sam koniec rozmów i mały naszkicowany rysunek piłki z eską wszystkim wydał się być obiecujący.

W nowym logo możemy znaleźć pewne symbole. Powiedz, jak powinniśmy analizować nowe logo?

Podstawowa część logo (piłka z „eską”) została stworzoną z myślą czytelnego odbioru symboliki zawartej w znaku. Piłkę ręczną oczywiście symbolizuje pomarańczowa piłka, natomiast esowaty kształt zawiera w sobie trzy znaczenia: 1. Przypomina tor lotu piłki

2. Nawiązuje do pierwszej litery nazwy drużyny i do rzeki Słupi od której pochodzi nazwa

3. Kształt jednocześnie przypomina ruch powietrza i bieg rzeki. Herb natomiast został użyty do prezentacji logotypu z nazwą drużyny łącznie.

A dobór koloru? Przypadkowy?

Drużyna zobowiązała się 2-letnim kontraktem z firmą Hummel na wsparcie sponsorskie, dlatego  koszulki, torby, piłki i wszelkie inne potrzebne przedmioty mieli mieć zapewnione od nich. Była to bardzo istotna informacja przy dobieraniu kolorów w identyfikacji, ponieważ gdybym dobrał kolory niepasujące do oferty oferowanej przez Hummel’a, drużyna mogłaby mieć kolejny nie potrzebny problem w przyszłości. Nie chciałem negatywnie wpływać na owocną współpracę firmy z klubem więc zdecydowałem się uwzględnić wachlarz kolorów proponowany w kolekcji przez Hummel oraz w razie co, ogólną dostępność podobnych strojów na rynku.

Przy doborze kolorów naszym celem było odzwierciedlenie młodej energii jaką charakteryzuje się drużyna Słupszczanek, której większą  część składu zasilają dziewczyny ze szkół.

Chciałem żeby w odbiorze logo było czuć świeżość i siłę. Dlatego zdecydowałem się na  kontrast dwóch zupełnie różnych kolorów, który dodaje dynamiki i ekspresji logotypowi, oraz symbolizuje odwagę drużyny. Pomarańcz oznacza młodą energię i siłę Słupszczanek, niebieski kolor nawiązuje natomiast symbolizuje wodę i rzekę Słupię.

Dziękuję za rozmowę!